15 kesäkuuta 2012

Vill man att gårdskarln ska komma o klippa gräse så e det bara att sätta ut babyn o sova på balkongen så kommer han genast o surra nedanom...!!  :D Hur j*kla typiskt e int det?!! suck. Ja vill bort från staaan!!!!! Nå,ett år så... så sen hittar jag garanterat nya saker att irritera mej på,ha ha!
Erin snor mina ostskivor från brödet nu medan jag skriver, tyckte allt att smörgåsen såg lite fattig ut plötsligt :)

Vi ha lekt hela moronen,jag e helt slut ren fast klockan e bara lite över 9!
Fick mej ett gott skratt igår, jag hade just börjat laga mat o hade Vincent i sin sitter på golvet o Erin satt o åt russin. Tills jag hörde ett evigt smackande o vände mej om o då satt Vincent o slicka på ett russin som Erin hade i handen o prova ge till honom :D Gullit,va kan hon vet att han int får äta sånt ännu,hon ville ju bara va snäll o bjuda! Hon tråttar dom i min mun också alltid då hon har chans!

Imoron på bröllop,har igår längs med dagen gjort ett kort åt brudparet (javisst,man hinner med sånt även om man har 2 små vildbasare). Ska sätta bild på det senare. E nog amatör med sånt men jag tycker det e roligt! sku jag ha mera tid sku jag göra sånt oftare.
Erin ska ti momi o mofi övernatten, va roligt hon kommer ha när hon får ha momi o mofi HELT för sejsjälv! Vincent ska till famo,vi far själv dit o sova efter bröllopet så tar jag honom sen till natten. Vi har nu provat många olika slags tuttflaskor men han helt enkelt int tar från flaska!! 2 ggr har vi lyckats men int fler än det. Så i värsta fall får famo åka dit vart vi e att jag ammar honom i bilen.. så det blir inge vin för denhär mamman! Gör nog ingenting, man har ju ingen energi att sköta ungar nästa dag om man dricker..

Vi har åkt ner till bygget (man får väl småningom börja kalla det bygget i stället för tomten?!) nu varje dag när dom har fört bort all sprängsten, nuu börjar det se bra ut!! Ska sätta bild på det också när jag hinner.

Jahas,om man då sku börja med vanliga dagsrumban, städa opp efter moronmål, sätta på bykmaskinen, plocka opp lite saker o tömma diskmaskinen,laga lunch osv. Endå trivs jag att vara hemmamamma :)

2 kommenttia:

  1. månne vi ska på samma bröllop, e ni oxo påväg till pellinge? :)

    Att vara hemma brukar mest se ut sådär, samma rutin varje dag. Men de e nog så roligt att kunna vara hemma oxo o se varje litet framsteg hos barnen :)

    VastaaPoista
  2. Jaa, ja sku ju säga oxo att jo, de e så typiskt att just då man får nån att sova där ute så kommer nån granne me gräsklippren, motorsågen, vattenskotrar eller what ever.... o så e de kört... Men så kan de vara rikit lugnt sen åter igen :)

    VastaaPoista